İçeriğe geç

Internet Alışverişlerinde Iade Hakkı Var Mı

Hangi durumlarda iade kabul edilmez?

İade edilemeyen ürünler, tüketicinin özel istek ve ihtiyaçlarına göre üretilen veya değiştirilen ürünlerdir. Her türlü yazılım ve VCD, CD, kaset.Daha fazla ürün…

Satıcı iade almak zorunda mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, tüketicilere mağazalardan satın alınan ürünlerden cayma hakkı tanımamaktadır. Yasaya göre, mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Kutusu açılmış ürün iadesi olur mu?

Ambalajı açılmamış CD, DVD, kaset ve sarf malzemeleri vb. ürünlerin iadesi/değişimi, kanunda öngörülen durumlar haricinde yapılamaz. Kurulu ve aktif hale getirilmiş ürünlerde (TV, ev aletleri, yazılım ürünleri vb.) iade/değişim işlemleri, kanunda öngörülen durumlar haricinde yapılamaz.

İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?

Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

İade kabul etmemek yasal mıdır?

Yürürlükteki 6502 sayılı Kanun hükümleri uyarınca, satın aldığımız malın ayıplı veya satın alma şeklimize göre arızalı olmaması durumunda dahi, herhangi bir gerekçe göstermeden satın aldığımız maldan cayma hakkına sahibiz.

Trendyol hangi durumlarda iade kabul etmez?

İade etmek istediğiniz ürünleri tüm aksesuarları, orijinal ambalajı ve faturası ile birlikte iade etmeniz gerekmektedir. Tek kullanımlık ürünler, çabuk bozulan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünlerin iadesi kabul edilmeyecektir.

İnternet alışverişinde iade kalktı mı?

Buna göre, çevrimiçi satın alınan ürünler 14 gün içinde çekincesiz olarak iade edilebilir. 14 günlük süre, ürünün kullanıcıya teslim edildiği andan itibaren başlar. Bu nedenle, memnun kalmadığınız veya herhangi bir nedenle iade etmek istediğiniz ürünleri satın aldığınız şirkete iade edebilirsiniz.

Satıcı iadeyi onaylamazsa ne olur?

Satıcı iade edilen ürünü teslim aldıktan sonra 48 saat içinde onaylamazsa sistem tarafından otomatik olarak onaylanmış sayılır ve bankaya bağlı olarak 1-5 iş günü içinde tutar iade edilir. Satıcı gerçek kişi ise ürün bedeli iade edilir, hizmet bedeli iadeye dahil değildir.

Koşulsuz iade hakkı kaç gün?

İnternet üzerinden veya telefonla yapılan alışverişlerde bağlayıcı bir süre yoksa, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeden çekilme ve tüm ödemeleri yasal faiziyle birlikte on dört gün içinde geri alma hakkına sahiptir.

Ambalajı zarar görmüş ürün iade edilir mi?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereği, kullanım sonucu orijinal ambalajı bozulmuş, tahrip olmuş veya herhangi bir şekilde bozulmuş olan ürünlerin, tek kullanımlık ürünlerin, kopyalanabilir oyun, yazılım ve programların iadesi kabul edilmeyecektir.

Satıcı iade kargoyu almazsa ne olur?

Ürünü geçerli süre sınırı içinde göndermezseniz ne olur? Bireysel bir satıcıysanız ve ürünü satın alma tarihinden itibaren 3 iş günü içinde veya kurumsal bir satıcıysanız, ilanı yerleştirirken belirttiğiniz süre içinde göndermezseniz, işlem sistem tarafından otomatik olarak iptal edilir ve ödeme alıcıya iade edilir.

Koşulsuz iade ne demek?

Mağazadan satın aldığınız ürünü, koşullar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar satın alınan ürünü 15 (on beş) gün içinde koşulsuz iade ederken, bazı mağazalar ürünü 7 ila 7 gün içinde iade eder ve bazıları da ürünü aynı gün koşulsuz iade eder.

Satıcı iade yok diyebilir mi?

Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.

Hangi durumlarda iade olmaz?

Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Satıcı iade talebine cevap vermezse ne olur?

Alıcı iade talebini oluşturduktan sonra, satıcının iade talebine yanıt vermesi için iki iş günü vardır. Satıcı bu süre içinde iade talebine yanıt vermezse, iade talebi otomatik olarak kabul edilir.

Hangi durumlarda iade olmaz?

Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Satıcı aldığım ürünü iptal edebilir mi?

Evet, satıcılar isterlerse siparişlerini iptal edebilirler.

Tüketici aldığı malı iade edebilir mi?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Değişim var iade yok yasal mı?

HİZMETLERDE DE CAYMA HAKKI VAR Özlem Şen, “Satın alınan hizmetin bir online kurs veya ders olması halinde tüketici, hizmet sözleşmesinin yapıldığı andan itibaren cayma hakkını kullanabilir. İade yapılmayan durumlar olsa bile kanunda “kişinin herhangi bir gerekçe göstermeksizin 14 gün içinde cayma hakkını kullanabileceği” belirtiliyor.

Tavsiyeli Bağlantılar: Şükran Hangi Dil

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

mecidiyeköy escort Gaziantep Özbek Escort