İçeriğe geç

Para Iadesi Yapmayan Firma Nereye Şikayet Edilir

Iade işlemi yapmayan firma nereye şikayet edilir?

BTK tüketici sayfası. 120’yi arayarak BTK bilgi ve bildirim merkezine ulaşabilirsiniz.

Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?

Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.

Iade edilmeyen ücret için nereye başvurulur?

Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı zamana ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülüp karara bağlanır. Karar süresi, başvurunun türü, konusu ve mal veya hizmetin özelliği gibi hususlar dikkate alınarak en fazla altı ay uzatılabilir.

Bir firmayı nasıl şikayet edebilirim?

Alo 175 tüketici danışma hattımızla tüketicilerimiz; sağlık, can ve mal güvenliği açısından risk oluşturan ürünler hakkında bilgi alabilmektedir.

Parası ödenen malın teslim edilmemesi nereye şikâyet edilir?

– Başvurular, tüketicinin işyerinin bulunduğu yerdeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının işyerinin bulunduğu yerdeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.

Alo 175 Hangi durumlarda aramalıyız?

➤ Alo 175 Tüketici Danışma Hattı ile tüketicilerimiz; satın aldıkları mal ve hizmetlerle ilgili yaşadıkları sorunların yanı sıra sağlık, can ve mal güvenliği açısından tehdit oluşturan ürünlerle ilgili de bilgi alabilir, karşılaştıkları sorunları iletebilirler.

Satıcı para iadesi yapmak zorunda mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, bir mağaza veya işletmede inceleme yoluyla satın alınan ürünler için bir cayma hakkı öngörmemektedir. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir geri ödeme yapmakla yükümlü değildir.

Iade ücreti ödenmezse ne olur?

Alıcı, satın aldığı ürünün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, satıcının ürünü teslim yükümlülüğü sona erer.

Tüketici hakem heyeti tüketici aleyhine karar verirse ne olur?

Satıcı veya tedarikçi hakem heyetinin sizin lehinize olan kararına uymazsa, icra makamına başvurabilirsiniz. Hakem heyetinin kararı sizin aleyhinize ise, 15 gün içinde tüketici mahkemesine başvurabilirsiniz. İtirazı inceleyen tüketici mahkemesinin kararı kesindir.

Ücret iadesi yasal süresi kaç gündür?

Satıcı veya sağlayıcı, fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren onbeş gün içinde tüketici tarafından ödenen ücretin kalan kısmını herhangi bir kesinti yapmaksızın iade etmekle yükümlüdür.

Tüketici mahkemesine başvurmak için neler gerekli?

Tüketici hakem heyetine başvuruda bulunmak için başvuruya ek olarak başka bir belge gerekiyor mu? Başvuruda, ayıplı mal veya hizmet için başvuruyla birlikte fatura, hizmet fişi, sözleşme vb., banka masrafları için banka dekontu, banka ekstresi vb. belgelerle başvuruda bulunmanız gerekmektedir.

BTK hangi şikayetlere bakar?

Şikayet gönderme, zararlı içerik bildirme, sabit abonelik talebinde bulunma gibi işlemler kurumun internet sitesi üzerinden gerçekleştirilebilir. BTK, İnternet sağlayıcıları ile ilgili sorunları çözer, bu nedenle İnternet sağlayıcınızla ilgili bir abonelik sorununuz varsa yapmanız gereken en iyi şey BTK ile iletişime geçmektir.

Cimere özel sektör şikayet edilir mi?

Özel sektör Cimere’ye şikayette bulunabilir mi? Şikayetler, talepler, öneriler veya bilgi talepleri yalnızca kamu kurum ve kuruluşlarıyla ilgili olarak Cimere’ye iletilebilir. Özel sektörde çalışan veya tüketici olarak hizmet kullanan kişiler, özel tüzel kişiler adına Cimere’ye başvuramaz.

Tüketici haklarına şikayet edince ne olur?

Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülüp karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.

Işletmeyi nereye şikayet edebilirim?

Çalışanlar, işverenleri adına Çalışma Bakanlığı’na bildirimlerini/şikayetlerini ALO 170 ve www.alo170.gov.tr ​​internet adresi aracılığıyla iletmektedirler.

Iade yapmamak yasal mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Satıcı iadeyi kabul etmek zorunda mı?

Tüketici hukukuna göre, satışa sunulan ürünlerde “kusur” yoksa, “satış noktasında” yapılan “nakit satışlarda” tüketicinin cayma hakkı yoktur. Bunun istisnası, satıcının “iade” veya “mesafeli satış” hakkını kullanma iznidir.

Hangi durumlarda tüketici hakem heyetine başvurulur?

Ticari faaliyetinizle ilgili konularda tüketici tahkim kuruluna başvuramazsınız. Ancak, bir satıcı veya sağlayıcı olarak, bir tüketiciye mal veya hizmet satışı/tedarikinden kaynaklanan uyuşmazlıklarda başvuruda bulunabilirsiniz.

E Ticaret dolandırıcılığı nereye şikâyet edilir?

Böyle bir durumla karşı karşıya kaldıysanız, derhal en yakın polis karakoluna veya Cumhuriyet Savcılığına başvurun.

Tavsiyeli Bağlantılar: Kısmi Tıkanmada Sırta Vurulur Mu

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir